Importanta vitaminelor din alimentatie in lupta cu infectiile

Un organism sanatos si bine hranit are sanse mai mari in lupta cu infectiile, pentru ca sistemul imun e influentat de starea de nutritie.

Medici reamintesc ca in aceasta perioada este necesar sa avem un aport caloric si proteic suficient, care sa furnizeze energie si sa sprijine imunitatea. Astfel, alimentatia bogata in vitamine este esentiala.

“Se stie ca vitamina C creste rezistenta organismului la infectiile virale. Alimentatia bogata in vitamina C are efect benefic. Printre sursele naturale se numara fructele de padure, portocalele, lamaile, capsunile, kiwi, papaya, ardeii, rosiile, conopida, varza de Bruxelles, broccoli, spanacul, patrunjelul, cartofii dulci. Zincul este un micronutrient care creste imunitatea si are caracter antiinflamator. Organismul nostru il procura din alimente, cateva surse naturale fiind ouale, carnea rosie, semintele de in, nucile, semintele de floarea soarelui, fasolea, produsele lactate si cerealele. Este inclus in suplimentele nutritive cu efect de stimulare a imunitatii alaturi de vitamina C si seleniu. Seleniul este un oligoelement important pentru sistemul imunitar, deoarece contribuie la buna functionare a celulelor imune de aparare, acelea care distrug invadatorii. Seleniul se gaseste in fructele de mare, carne, leguminoase, nuci, cereale”, a declarat Dr. Cristina Spiroiu, medic primar endocrinologie, supraspecializarea diabet zaharat, nutritie, boli metabolice, in cadrul Sectiei Endocrinologice de la Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central ‘Dr. Carol Davila’, conform Agerpres.

De asemenea, medicul a facut referire si la deficitul de vitamina D si la sursele alimentare din care putem procuraacest element atat de necesar organismului.

“Sursele naturale sunt pestele, ouale, carnea, dar unele alimente sunt imbogatite industrial in vitamina D (lapte, unt, margarina). Sursele alimentare naturale nu pot mentine niveluri suficiente, de aceea e nevoie de administrarea de suplimente de vitamina D in anotimpul rece, cand principala fabrica de vitamina D a organismului – pielea expusa la soare – nu mai functioneaza. Dintre plantele care stimuleaza nespecific sistemul de aparare a organismului este destul de populara echinacea, si ea inclusa in retetele de suplimente imunostimulante sau accesibila sub forma de ceai”, a mai precizat medicul specialist, conform sursei citate.

Etichete: aport caloric, aport proteic, importanta vitamine alimentatie, vitaminele si infectiile, vitamina C, vitamina D


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!