Top 5 alimente cu rol antiinflamator

salate-sanatoaseAlimentele care ne intaresc sistemul imunitar ne ajuta sa luptam impotriva infectiilor si a numeroase tipuri de cancer. O alimentatie bogata in carbohidrati si zahar poate sa ne afecteze sistemul imunitar si sa ne faca astfel mult mai vulnerabili in fata infectiilor. In acest caz, ne putem confrunta cu stare de oboseala, dureri musculare si chiar afectarea vaselor de sange. Exista insa cateva alimente recomandate de specialisti pentru a ne intari sistemul imunitar.

Legumele cu frunze verzi

Spanacul, frunzele de kale, broccoli sunt recunoscute pentru concentratia de vitamine si minerale, precum calciu sau fier. Aceste proprietati le fac deosebit de importante in protejarea corpului de infectii.

Rosiile

Rosiile sunt recunoscute pentru proprietatile antiinflamatorii. Rosiile sunt bogate in licopen, un antioxidant care ne ajuta sa prevenim infectiile de plamani si sa ne mentinem un corp sanatos.

Sfecla rosie

Culoarea rosu inchis este semnul ca sfecla rosie este bogata in antioxidanti. Medicii o recomanda in dieta pentru ca reduce inflamatiile, scade riscul de cancer si de boli de inima. Altfel spus, sfecla rosie este considerata un antiinflamator natural de ajutor organismului. 

Ceapa si usturoiul

Ceapa si usturoiul sunt recunoscuti pentru rolul de intarire a sistemului imunitar. Usturoiul este considerat aproape un medicament deoarece reduce riscul raspandirii inflamatiei in organism.

Ceaiul de musetel, un ceai antiinflamator de elita. De asemenea, extractele pe bază de flori de musetel s-au dovedit a avea actiune antiinflamatoare, antiseptica si antispastică la nivelul stomacului. Poti alege sa bei ceai de musetel sau sa faci o influzie de musetel. 

Cartoful. Datorita continutului sau bogat in minerale, potasiu, cartoful este considerat unul dintre cele mai bune alimente antiinflamatorii naturale.

Ginger si turmeric

Mai putin cunoscute in Romania, cele doua alimente specifice dietelor asiatice au proprietati antiinflamatorii importante. Turmericul este extrem de important in alimentatie deoarece regleaza sistemul imunitar si incetineste raspandirea infectiilor.

Alte alimente recomandate de specialisti pentru a ne intari sistemul imunitar sunt uleiul de masline, ardeiul rosu, pestele gras, cerealele integrale sau zmeura. Toate aceste alimente sunt reale antiinflamatoare naturale care sprijina sanatatea organismului uman. 

Etichete: alimente cu rol antiinflamator, antiinflamator natural, ceai antiinflamator


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!