Studiu: Un ou pe zi ar putea scadea riscul de diabet tip 2/ Ce spun nutritionistii despre consumul de oua

Blamat mereu pentru aportul mare de colesterol sau pentru ca se digera greu, oul a fost dintotdeauna un aliment controversat, spun nutritionistii.

„Cu toate acestea, oul contine proteine, ovoalbumine, care sunt mai bine utilizate de organism decat proteinele provenite din lactate sau carne, tocmai datorita continutului ridicat de minerale si vitamine, are in compozitie vitamina D si ofera satietate, furnizand un continut caloric scazut. In plus, nutrientii din ou sunt cu atat mai asimilabili, cu cat oul este mai proaspat si provine de la o pasare furajata cat mai natural. Dintre toate alimentele, proportia de aminoacizi din oua este cea mai apropiata de nevoile nutritionale umane”, sustine nutritionistul Ligia Alexandrescu citata de Agerpres.

Potrivit acesteia, un studiu clinic publicat in 3 ianuarie 2019 de cercetatorii de la University of Eastern Finland arata ca un ou pe zi poate scadea chiar riscul aparitiei diabetului de tip 2.

„Studiul a fost efectuat pe un esantion de subiecti de varsta medie. Scopul studiului a fost sa se exploreze potentialii nutrienti care pot explica aceasta legatura intre consumul unui ou zilnic si scaderea riscului aparitiei diabetului. Studiul a pus in evidenta faptul ca in probele de sange ale subiectilor care au consumat mai multe oua s-au gasit o serie de molecule lipidice specifice, care s-au corelat pozitiv cu profilul sanguin al barbatilor care nu au dezvoltat diabet de tip 2. Studiul sugereaza unele mecanisme plauzibile care ar putea explica, cel putin partial, asocierea intre aportul de ou si riscul mai scazut, observat anterior, de a dezvolta diabet de tip 2”, a mai precizat nutritionistul care a completat ca vor realizate studii suplimentare pentru a clarifica aceasta corelatie.

In opinia sa, albusul este o sursa foarte buna si ieftina de aminoacizi esentiali, fiind considerat drept proteina standard la care ar trebui raportate toate proteinele, iar galbenusul contine aproape toate tipurile de vitamine B, precum si vitaminele liposolubile atat de necesare mai ales iarna, respectiv vitaminele A, D, E si K. De asemenea, in galbenusul unui ou se regasesc si calciul, magneziul, fierul si zincul. Totusi, fiind bogat in colesterol, recomandarea este ca acesta sa fie consumat rational.

Oul de gaina sau de prepelita?

La nivel larg exista mitul ca ouale de prepelita au mai putin colesterol si ca sunt mai sanatoase pentru consumul frecvent. Ce spune specialistul nutritionist despre acest mit?

„Este adevarat faptul ca oul de prepelita contine mai multe vitamine B, mai mult fier si mai mult fosfor. Din acest motiv, oul de prepelita a fost folosit inca din antichitate. Inca de atunci se foloseau la tratarea astmului bronsic, in afectiunile hepatice, gastrice si renale, la stimularea sistemului imunitar, in special al copiilor”, a mai declarat nutritionistul Ligia Alexandrescu potrivit sursei mentionate.

 


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2019 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!