Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa si gustoasa

mancare-femeiPentru o alimentatie sanatoasa, modul de preparare a alimentelor este esential. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prajirea alimentelor in ulei, preparararea hranei pe gratarul cu carbuni sau prepararea mancarurilor cu sos. In schimb, nutritionistii ne invata o serie de trucuri prin care gustul preparatelor sanatoase poate fi substantial ameliorat.

Marinarea carnii in amestecuri de condimente si ierburi aromate inainte de a o coace este o modalitate excelenta de a obtine un gust delicios.

De asemenea, puteti folosi din belsug sucul de lamaie, atat pe preparatele din carne, peste, cat si pe legumele proaspete sau gatite.

Cand vine vorba de traditionalul gratar preparat pe carbuni, este important de stiut ca exista un potential cancerigen al substantelor rezultate din arderea carbunilor si a grasimii, precum si al cantitatii crescute de oxidanti rezultati prin gatirea la temperaturi foarte crescute.

Astfel, se poate inlocui gratarul pe carbuni cu noile tehnologii care faciliteaza gastrotehnia sanatoasa, cum ar fi vasele de gatit cu aburi si cele din teflon sau ceramica.

Gratarele, fripturile si salatele pot fi aromatizate sanatos prin folosirea usturoiului si a cepei.

Un alt sfat de la specialistii in nutritie prezenti la „Nutritie, Sanatate, Longevitate” a fost folosirea combinatiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (patrunjel, oregano, menta, cimbru etc.) in toate mancarurile pe care le gatim. In acelasi timp, pe langa un gust aromat, ele reprezinta si o alternativa la adaosul de sare, care ar trebui evitat.

Ciorbele vor fi delicioase daca se folosesc rosii proaspete sau suc de rosii, bors sau iaurt degresat. In schimb, este recomandata evitarea rantasului, adaosului de ou si smantana sau calirea legumelor in ulei.

Omleta sanatoasa este omleta alba (doar din albusuri) sau mixta (un ou integral si doua albusuri), preparata in vas de teflon, uns cu putin ulei. Pentru a obtine un plus de savoare, se pot adauga ceapa verde, ierburi aromate si ardei. De asemenea, snitelele si chiftelele pot fi coapte in cuptor in loc sa fie prajite.

Modul in care combinam alimentele sanatoase in farfurie tine de preferintele culinare ale fiecaruia. Alimentatia sanatoasa inseamna variatie si moderatie. Legat de asa-zisele „combinatii interzise”, precum carnea cu cartofii, fructele cu lactatele, nu exista dovezi stiintifice care sa sugereze nocivitatea unor astfel de asocieri.

Recomandarile pentru o alimentatie sanatoasa si gustoasa au fost prezentate in cadrul evenimentului „Nutritie, Sanatate, Longevitate”, manifestare dedicata informarii medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentatii echilibrate.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!