Sa ne hranim sanatos in Postul Pastelui

nutritiePostul Pastelui sau Postul Mare, cum mai este numit este postul dinaintea Invierii Domnului, cel mai aspru dintre toate cele patru posturi din an, este cel mai lung. Acesta este un bun prilej de detoxifiere, spun nutritionistii.

Perioada postului este una a purificarii trupului si a spiritului. Postul Pastelui in acest an a inceput de luni, 23 februarie si dureaza pana in data de 11 aprilie.

Pentru perioada postului, cum intreg organismul trece printr-o perioada delicata, in care este privat de carne, oua, lapte si branza, specialistii in nutritiei au creat un set de reguli alimentare care pot fi de ajutor celor care isi doresc sa tina postul corect si sanatos.

Asigurarea proteinelor

Asigurarea aportului de proteine in post este foarte importanta. Pentru a acoperi necesarul zilnic trebuie sa consumam alimente precum linte, naut, mazare, tofu si tempeh, migdale si nuci, spanac si broccoli, orez integral, quinoa si cereale integrale neprocesate – ovaz, secara precum si mei sau hrisca.

Consum ridicat de legume

Pentru a nu ridica probleme mari de digestie ar trebui ca la inceput sa consumam atat legume crude, cat si preparate termic, pentru ca aportul ridicat de fibre poate cauza in prima faza o usoara senzatie de balonare. Astfel, pot fi consumate legumele fibroase precum morcov, telina, pastranac, patrunjel, ridichi, sfecla, gulii, napi, cartofi dulci, ardei, rosii sau legume verzi, precum urzici, untisor, loboda, macris, leurda, spanac, broccoli, dar si alte legume prcum ciuperci, praz sau sparanghel.

Produse care trebuie evitate

Aici, nutritionistii au pareri ferme si vorbesc de acele produsele ultra-procesate de post cum sunt unele pate-uri de soia, crenvusti de soia sau cascavalul vegetal. Acestea se pot inlocui cu succes cu unele pate-uri de nuci cu linte, hummus, pate de caju sau pate de masline, care se pot prepara acasa.

Alimentatie regulata

Trebuie sa mancam 3 mese principale si 1-3 gustari, pentru a preveni aparitia senzatiei de foame. Ideal este sa consumam cerealele integrale si chiar derivate precum painea, pastele in prima parte a zilei, la micul dejun si pranz. Cel putin asa spun specialistii. Pentru cina si gustarea de seara se recomanda legume, nuci sau seminte si eventual o portie de lapte de soia sau migdale.

Hidratarea

Hidratarea este foarte importanta in perioada de post. Este esential sa bem 2 litri de apa pe zi pentru a reduce riscul de tulburari ale tranzitului digestiv. Aportul crescut de fibre este foarte sanatos pentru organism, dar o crestere brusca poate cauza pe termen scurt constipatie, mai ales daca nu bem suficienta apa. Tot nutritionistii mentioneaza ca ar trebuie ca sucurile, cafeaua si ceaiurile laxative sa fie consumate cu moderatie.

Pe langa o alimentatie corecta, in aceasta perioada este indicat sa facem si miscare in mod regulat, fie ca vorbim de exercitii fizice, fie de plimbari in aer liber.

 


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!