Fisticul, un aliment minune pentru inima

fisticFisticul este recomandat in dieta deoarece este bogat in fibre, ajutand digestia si oferindu-ne totodata senzatia de satietate. In acelasi timp, fisticul contine minerale importante precum calciu, potasiu, fosfor si mangan. Mineralele ne ajuta sa avem oase puternice, dar aduce beneficii si dintilor si tesutului muscular. Datorita complexului de vitamina B, fisticul este recunoscut pentru beneficiile impotriva bolilor de inima. Antioxidantii pe care ii contine ne apara de cancer si de infectiile din organism.

Ce este fisticul:

Fisticul este un arbust care apartine genului Pistacia si este orginar din regiunile de munte din Grecia, Turcia si Pakistan. Este cultivat in livezi si arborele are nevoie de 8-10 ani ca sa inceapa sa produca.

Ce contine fisticul: 
Fisticul contine nutrienti precum carbohidrati, proteine, grasimi, fibre dietetice, fosfor, potasiu, tiamina, vitamina B6, beta-caroten, luteina, calciu, fier, magneziu, zinc, vitaminele A, C, E.

Care sunt beneficiile fisticului:

Consumul de fistic contribuie la diminuarea hormonului de stres – cortizolului.
Reduce colesterolul si trigliceride
Imbunatateste digestia
Creste capacitatea de asimilare a fierului in corp,
Are proprietati afrodisiace
Protejeaza inima dar si sistemul nervos,
Intareste sistemul imunitar
Imbunatateste vederea
Avand foalat, fisticul e recomandat in sarcina,
Mentine frumusetea parului dar si a pielii

La ce este bun fisticul? 

Fisticul are un rol important in protejarea arterelor de sange, asigurand o buna circulatie a sangelui spre inima.

De asemenea, fisticul contine o cantitate scazuta de colesterol, prin urmare nu ne afecteaza sanatatea.

Cu un indice glicemic scazut, fisticul ne ajuta sa ne mentinem greutatea, dar este recomandat si in dieta persoanelor care sufera de diabet de tip II.

Un studiu al Universitatii Pennsylvania citat de dailymail.co.uk arata ca o dieta zilnica bogata in fistic protejeaza arterele si inima de stresul din fiecare zi.

In acelasi timp, fisticul scade nivelul presiunii arteriale in special in timpul somnului.

Studiul a aratat ca fisticul imbunatateste activitatea sistemului nervos parasimpatic, afectat in cazul diabeticilor.

Riscul bolilor de inima este redus deoarece fisticul contribuie la controlul tensiunii arteriale in timpul somnului si la reducerea afectarii arterelor de stresul resimtit zilnic.

Fisticul ne protejeaza vederea

Specialistii considera ca o dieta cu fistic reduce riscul degenerarii maculare care poate aparea odata cu inaintarea in varsta.

Fisticul intretine si o piele frumoasa si sanatoasa, fiind o sursa importanta de vitamina E. Aceasta vitamina ne apara si impotriva razelor ultraviolete si a imbatranirii premature.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!