De ce trebuie sa mancam legume si fructe in fiecare zi?

Legumele si fructele sunt benefice pentru starea de sanatate, insa consumul in cantitati mari, daca nu este insotit si de alti factori importanti ai unui stil de viata sanatos, nu este suficient pentru a reduce riscul de infarct sau de AVC, concluzioneaza un studiu de amploare desfasurat in Marea Britanie, potrivit BBC.

Autorii acestei cercetari spun ca ceea ce oamenii mananca in plus fata de legume, cat de multe exercitii fizice practica, precum si locul si felul in care traiesc reprezinta alti factori care ar putea avea un impact mai mare asupra starii de sanatate, relateaza si Agerpres.

Totusi, cercetatorii accentueaza faptul ca o dieta echilibrata reduce riscul de aparitie pentru multe boli, inclusiv pentru anumite tipuri de cancer.

De altfel, potrivit recomandarilor Serviciului National de Sanatate (NHS) din Marea Britanie, este recomandat consumul a cel putin cinci portii de legume si fructe in fiecare zi.

De ce trebuie sa mancam legume si fructe in fiecare zi?

Potrivit recomandarilor specialistilor britanici, fructele si legume reprezinta o sursa importanta de vitamine, acid folic, minerale si potasiu. Ele contin si fibre, care contribuie la mentinerea sanatatii tranzitului intestinal, previn problemele de digestie si reduc riscul de cancer intestinal.

Totusi, alti experti afirma ca masurarea cantitatilor si monitorizarea tipurilor de alimente pe care oamenii le consuma timp de multi ani, pentru a studia efectele lor asupra riscurilor de aparitie a unor boli, reprezinta o pista de cercetare care este predispusa la erori.

Autorii studiului, publicat in revista Frontiers in Nutrition, afirma ca oamenii care mananca multe legume crude ar putea beneficia de o scadere a riscului de boli cardiace deoarece prin gatitul legumelor se elimina nutrimente importante, precum vitamina C.

Uleiul si grasimea folosite la gatitul legumelor ar putea duce, de asemenea, la cresterea cantitatii consumate de sare si de grasimi, doi cunoscuti factori de risc pentru bolile cardiace.

Totodata, oamenii care au o dieta bazata pe multe legume mananca mai putine alimente bogate in calorii si mai putine grasimi, consumand totodata mai multe vitamine si antioxidanti, care pot sa previna procesul de deteriorare a celulelor din organism.

Asadar, un consum regulat de fructe si legume contribuie la mentinerea unei stari bune de sanatate, insa nu trebuie neglijate nici celelalte aspecte importante precum sportul, reducerea stresului sau crearea unui mediu sanatos de munca si trai.

Etichete: consum de fructe si legume, beneficii consum fructe si legume, stil de viata sanatos


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2022 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.