Cum revenim in forma dupa sarbatori, fara vinovatie si fara regim drastic

Nutritionistii spun ca efectele exagerarile din perioada sarbatorilor, cu mese multe si copioase luate chiar si la ore de masa neobisnuite pot fi depasite mai usor decat am crede, fara panica, autopedepsire, fara cantar sau infometare.

„In primul rand, fara vinovatie! E momentul sa fim buni cu noi si sa nu punem presiune suplimentara intr-o perioada in care este necesara automotivarea. Iesirea din forma trebuie acceptata ca o stare temporara si total reversibila. O abordare negativa sau o atitudine de autopedepsire nu sunt benefice si creaza stres emotional. Un studiu clinic recent efectuat in Noua Zeelanda pe 300 de subiecti care au consumat tort de ciocolata a aratat ca persoanele care au consumat desertul cu vinovatie au avut o crestere ponderala mai mare decat cele care s-au bucurat de aceeasi cantitate de desert”, a declarat medicul nutritionist Lygia Alexandrescu, potrivit Agerpres.

De altfel, medicul spune ca sarbatorile inseamna mai multa sare consumata si portii mai mari decat in mod obisnuit, iar cantarirea imediat dupa aceasta perioada nu reflecta o greutate corporala reala, putand produce panica si demotivare, de aceea ar fi de preferat ca aceasta cantarire sa fie facuta dupa 2-3 zile de revenire la programul alimentar normal.

Se recomanda, asadar, ca recuperarea dupa sarbatori sa de faca printr-o curatenie in frigider.

Totodata, se intareste ideea ca o dieta fada sau infometarea sunt alegeri gresite, pentru ca rezultatele se obtin rapid, insa ele nu sunt de durata.

Medicii spun sa revenim la o dieta echilibrata, usor redusa caloric din care sa nu lipseasca legume si fructele proaspete, cereale integrale bogate in fibre, proteinele de natura superioara din peste si lactate fermentate (chefirul, sana, laptele batut).

De asemenea, tot potrivit sfaturilor specialistilor, mai ales acum ar trebui sa fim prieteni cu apa si ceaiul de plante.

„Apa si ceaiul de plante cu lamaie sunt principalii reprezentanti ai lichidelor care hidrateaza si mentin sanatatea. ‘Din punct de vedere cantitativ, pentru majoritatea oamenilor care traiesc intr-un climat cu temperatura si umiditate echilibrate, 30 ml /kg corp/zi de apa ar putea fi suficienti pentru o buna desfasurare a proceselor vitale. In cazul special al regimurilor alimentare de re-echilibrare, consumul de apa este cardinal intrucat in faza initiala a regimului se pierde in special apa care trebuie sa fie inlocuita pentru a evita deshidratarea. Apoi viteza cu care ardem calorii este un proces chimic care cere prezenta apei. De asemenea, apa ajuta la eliminarea deseurilor acumulate in colon si un aport suficient de apa ajuta la prevenirea constipatiei. In acelasi timp, apa nu trebuie folosita ca substitut alimentar sau pentru a linisti apetitul”, explica nutritionistul potrivit Agerpres.

Si, nici importanta miscarii nu trebuie minimalizata. Din contra, spun specialistii care ne indeamna sa iesim cat mai mult la plimbare.

 


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2019 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!