Alimente de post bogate in fier

dieta-cu-nutrientiDaca te numeri printre persoanele care doresc sa urmeze postul Pastelui, insa vrei sa previi aparitia deficientelor de fier sau chiar vrei sa ameliorezi simptomele anemiei, este recomandat sa cunosti lista alimentelor de post bogate in fier.

Consumul alimentelor bogate in fier este esential nu doar in timpul postului, ci acestea trebuie incluse zilnic in alimentatie, deoarece fierul este mineralul principal care asigura productia de hemoglobina, componenta a celulelor rosii ale sangelui, care face posibil transportul oxigenului in sange. Pentru corectarea deficientei de fier din organism si implicit, pentru prevenirea si tratarea anemiei, medicii recomanda ca acest mineral sa fie asimilat din alimente, nu din suplimente alimentare.

Asadar, afla ce alimente de post sunt bogate in fier si incearca sa le consumi zilnic!  

Verdeturi bogate in fier

Broccoli, patrunjelul, varza de Bruxelles, spanacul, mazarea, salata verde sunt legume bogate in fier, au putine calorii si pot fi incluse in pregatirea a numeroase preparate: salate, ciorbe, supe, tocanita de legume. Pentru a valorifica pe deplin proprietatile nutritionale ale verdeturilor, este indicat sa le consumi proaspete si crude.

Fasolea

Aceasta leguminoasa are, de asemenea, un continut important de fier, fiind in acelasi timp o sursa importanta de minerale precum: potasiu, sodium si fosfor. Concret, o jumatate de cana de fasole iti asigura 10% din doza de fier necesara zilnic.

Boabe de soia si branza tofu

Sunt doua dintre alimentele de post bogate in fier, care iti ofera pana la 15% din doza de fier recomandata zilnic.

Seminte de dovleac si susan

O portie de seminte de dovleac sau seminte de susan servita la micul dejun contine pana la 4 mg de fier. Asadar, include acest tip de seminte in alimentatia ta, fie sub forma de gustari, fie la salate.

Cereale integrale imbogatite cu fier

Ideale pentru micul dejun, mai ales daca le consumi cu lapte de soia, cerealele integrale sunt o sursa importanta de fier. Alege formulele de cereale intregrale imbogatite cu fier si vitamine, opteaza pentru fulgi de ovaz, musli si evita cerealele cu ciocolata sau alte astfel de sortimente, deoarece au o valoare nutritiva neglijabila.

Cartofii si cartofii dulci

Sunt, de asemenea, alimente bogate in  fier. Avantajul acestora este ca pot fi pregatiti in diferite forme, ceea ce inseamna ca te vei bucura de o alimentatie diversificata si sanatoasa.

Fructe bogate in fier

Strugurii, portocalele, caisele deshidratate, avocado, murele sunt fructe bogate in fier, pe care le poti consuma zilnic. Ai grija insa la fructele bogate in zaharuri, precum sunt strugurii si caisele deshidratate, deoarece iti pot face probleme cu greutatea daca le consumi in exces au iti pot face rau, daca ai diabet.

Asadar, exista o lista destul de vasta de alimente de post bogate in fier pe care le poti folosi pentru a pregati cele mai bune retete de post. In plus, aceste alimente sunt si depozite importante de vitamine si alte elemente nutritive, asadar beneficiile pentru sanatate sunt multiple.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!