Alimente care ne protejeaza de soare vara

alimente-soareIn timpul verii, dieta zilnica poate fi mult mai bogata datorita fructelor si legumelor proaspete la care avem acces mult mai usor. Vara este sezonul in care dieta este mult mai bogata in salate proaspete, fructe variate in loc de gustarile zilnice sau sucuri naturale de fructe. Exista o serie de alimente care nu trebuie sa lipseasca din nici o dieta daca vrem sa fim sanatosi, sa avem energia necesara si mai ales sa ne protejam de soarele puternic.

Specialistii considera ca atunci cand organismul beneficiaza de un aport crescut de carotenoizi, prezenti in fructele si legumele colorate, este stimulata din interior productia de melanina, pigmentul de piele. In acest fel, pielea devine mai rezistenta in fata razelor de soare. Iata ce fructe si legume ne protejeaza vara de soarele puternic.

Porumb fiert sau copt – specialistii recomanda sa mancam porumb datorita antioxidantilor si vitaminelor pe care le contin: provitamina A, un puternic antioxidant, vitaminele B1 si B9, vitaminele A si E. Vitamina B1 este considerata benefica pentru sistemul nervos si pentru producerea globulelor rosii. Datorita antioxidantilor, porumubul protejeaza si vederea si ajuta si in tratarea cataractei.

Rosiile – o persoana care consuma multe rosii este mult mai protejata de soarele puternic de vara. Rosiile sunt surse importante de carotenoizi care ne apara pielea de arsuri. Medicii ne recomanda sa le mancam proaspete, in salate, deoarece prin gatire acestea isi pot pierde din proprietati.

Spanacul – Spanacul face parte din seria legumelor intens colorate alaturi de rosii si morcovi care contin carotenoizi care ne ajuta sa ne aparam vara de soare. Spanacul crud este si o sursa foarte buna de vitamina C si vitamina A. Pe langa protectia impotriva soarelui, spanacul are si un efect impotriva procesului de imbatranire.

Pepenele rosu – In afara de aportul considerabil de lichide care ne ajuta sa fim hidratati mai ales in zilele calduroase de vara, pepenele contine licopen, un important antioxidant care ne apara si de soare. In acelasi timp, pepenele rosu ne ajuta sa avem o silueta de invidiat la plaja, deoarece contine putine calorii.

Piersici – In afara gustului bun si aromat pe care il au piersicile, si aceste fructe contin licopen, care ne apara de soare, si nu mai putin de 10 vitamine, intre care vitaminele A, C, E, K, B. Piersicile sunt si o buna sursa de fibre care ne ajuta sa avem o digestie buna si sa ne mentinem colesterolul la un nivel optim. Datorita continutului scazut de calorii, piersicile ne ajuta sa ne mentine si silueta.

Caise – Aceste fructe gustoase contin betacaroten, care favorizeaza sinteza melaninei, un filtru natural impotriva razelor ultraviolete. Caisele contin si potasiu, calciu, magneziu si multe vitamine. Caisele sunt recomandate si pentru sistemul nervos, pentru a ameliora starea de oboseala sau de stres.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!