5 mituri despre dieta de care trebuie sa uiti

abecedar-obezitatePreocuparea pentru aspectul fizic si pentru o imagine impecabila a devenit unul dintre cele mai stresante si mai obsesive aspecte din viata femeii modern. Iar aceasta frica de kilogramele in plus si amplificata de presiunile sociale a determinat proliferarea in randul femeilor de orice varsta a unor mituri si neadevaruri care ascund principiile reale ale unui stil de viata sanatos.

Afla care sunt aceste mituri si ce explicatie se afla, de fapt, la baza lor.

Poti manca oricat, atat timp cat faci sport

Cercetarile effectuate in acest sens infirma acest mit. In realitate, exercitiile fizice te ajuta sa arzi calorii si sa iti tonifiezi muschii, insa daca aportul caloric este semnificativ mai mare decat cel recomandat (calculate in functie de rata metabolica a organismului tau, de inaltime, greutate, varsta), efortul fizic depus nu va reusi sa echilibreze balanta. Mai mult decat atat, desi sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii tale, nu poate contracara efectele nocive pe care grasimile, zaharurile rafinate si toate celelalte alimente nesanatoase pe care le consumi le au, mai devreme sau mai tarziu, asupra bunei functionari a organismului tau.

Asadar, daca iti doresti o silueta armonioasa si un corp sanatos, adopta un regim alimentar echilibrat, completat zilnic de minimum 15 minute de exercitii fizice.

Daca mananci seara, te ingrasi

Niciun medic nutritionist nu iti va recomanda sa elimini cina din meniul zilnic, indiferent daca vrei sa slabesti sau nu. Singura mentiune legata de masa de seara este aceea ca nu trebuie sa include alimente greu de digerat si trebuie servita cu cel putin doua ore inainte de somn, astfel incat organismul sa aiba timp sa proceseze corect elementele nutritive primite.

Nu exista studii care sa arate ca cina reprezinta o amenintare pentru silueta. De fapt, numarul caloriilor este cel care face diferenta, in orice moment al zilei. Opteaza pentru salate, branzeturi degresate, carne alba sau peste si cina va fi o binecuvantare pentru sanatatea ta, nu o sursa de kilograme in plus.

Pastilele de slabit naturiste nu fac rau organismului

Indiferent de compozitia lor, pastilele de slabit afecteaza echilibrul natural al organismului, precum si obisnuinta fireasca a acestuia de a gestiona pe cont propriu aportul caloric si nutritiv care ii este furnizat. Explicatia este simpla: pentru a ajunge la o greutate normal, organismul are nevoie de o perioada de timp egala cu cea in care a adunat surplusul de greutate. Nu exista produs pentru slabit, naturist, bio sau de orice alt tip care sa iti poata promite rezultate miraculoase cat ai clipi, cu garantia ca nu vor exista consecinte.

Alege sa slabesti in mod firesc, prin alimentatie corecta si activitate fizica sustinuta.

Daca nu mananci grasimi, iti vei pastra silueta

Este esential sa faci distinctia intre grasimile saturate (nesanatoase), care fac rau organismului si ai valoare nutritive nula si cele nesaturate, fundamentale pentru buna desfasurare a proceselor din organism. Mitul conform caruia alimentatia care exclude grasimile de orice fel este secretul corpului perfect isi are originile la inceputul anilor 1980, cand asa-zisii specialisti in diete faceau aceasta recomandare tuturor femeilor interesate sa scape de surplusul de grutate.

In realitate, grasimile sunt esentiale pentru buna functionare a inimii si a creierului, pentru sanatatea pielii si pentru asimilarea corecta a vitaminelor. De asemenea, grasimile sanatoase sunt un ajutor in dieta, deoarece contrubuie la transmiterea corecta a mesajului de satietate catre creier. Cele mai sanatoase grasimi nesaturate se regasesc in: ulei de masline/nuci/avocado/porumb, nuci si seminte, peste (acizii grasi Omega3).

Batoanele de cereale sunt ideale pentru dietele de slabire

Intr-adevar, cerealele integrale sunt un aliment extrem de necesar organismului, insa nu si cele regasite in celebrele batoane din comert, deoarece intra in categoria alimentelor procesate. Concret, daca alegi sa slabesti inlocuind o masa cu un baton de cereale, nu faci decat sa iti lipsesti organismul de nutrimente importante si sa ii livrezi in schimb un aport caloric cu valoare nutritionala redusa.

In locul batoanelor de cereale din comert alege fulgii de grau sau ovaz, musli sau tarate si combina-le cu iaurt degresat sau lapte. Valoarea calorica va fi aceeasi, insa cea nutritionala va fi insemnata.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!