5 capcane de care sa va feriti cand consumati salate

salate-sanatoaseO alimentatie sanatoasa trebuie sa aiba in vedere un continut bogat in fructe si legume, alaturi de alimente cu un continut scazut de grasimi, sare sau zahar. Chiar daca o salata pare alegerea cea mai buna si sanatoasa atunci cand vrem o masa cu putine calorii, mai ales in sezonul cald, exista cateva greseli majore pe care le facem si care transforma o salata sanatoasa intr-una nesanatoasa, cu multe calorii.

Ce nu este recomandat cand facem sau consumam salate

Nu adaugati o cantitate mare de ulei in salate.

Evitati sa adaugati in salate dressingul cu un continut crescut de ulei, sare si aditivi alimentari (E-uri).

Lactatele vegetale nu sunt intotdeauna sanatoase. In cele mai multe cazuri, acestea sunt produse hipercalorice, cu un continut crescut de acizi grasi trans-. Fac exceptie in acest caz branza tofu si laptele din soia.

Nu adaugati in salate ingrediente cu aport caloric crescut: nu este recomandata imbogatirea salatelor cu ingrediente care cresc substantial aportul caloric: seminte, branzeturi grase, mezeluri si chiar carne prajita.

O salata sanatoasa si cu putine calorii (300 g salata verde cu o lingura de ulei, aproximativ 180 kcal) se va transforma intr-o salata nesanatoasa, cu multe calorii daca: se adauga nu mai mult de 50 de grame de sunca de pui, 50 de grame de branza de capra si 50 grame masline, cantitatea de calorii creste astfel, ajungand la 520 kcal.

Cum puteti da gust salatei fara aceste ingrediente bogate in calorii

Se recomanda folosirea sucului de lamaie pe legumele proaspete sau pe cele gatite.

Pentru a evita adaosul de sare in salate, puteti alege o combinatie de plante aromatice proaspete sau uscate (patrunjel, oregano, menta, cimbru). Alegerea lor se face in functie de preferinte si gusturi individuale.

Pentru aromatizarea salatelor, dar si a altor preparate precum gratare puteti folosi ceapa sau usturoi.

Salatele sunt recomandate la mesele de seara, sub forma de salata verde, salata iceberg, ruccola, andive, rosii, ardei si castraveti.

Pentru mai multe informatii despreun regim alimentar sanatos, consultati “Nutritie. Sanatate. Longevitate. Informatii utile despre principiile unei alimentatii sanatoase”, prof.dr. Nicolae Hancu.


Intrebarile adresate pe alte pagini ale site-ului decat cele de mai sus nu se transmit automat catre medici.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!