Sfaturi esentiale pentru somnul in timpul sarcinii

Astmul si sarcinaSomnul in sarcina poate sa fie afectat de o serie de factori atat fizici cat si emotionali. Studiile au arata ca femeile insarcinate sunt mai predispuse sa aiba insomnii sau sa aiba un somn dificil. Multe femei se confrunta cu probleme in a-si gasi pozitia confortabila de a dormi mai ales in ultima parte a sarcinii. Femeile insarcinate se confrunta si cu teama ca pozitia in care dorm poate sa le afecteze copilul.

Principalele cauze ale unui somn dificil in timpul sarcinii

American Pregnancy Association mentioneaza care sunt cauzele pentru care femeile insarcinate se confrunta cu o stare de inconfort in timpul somnului.

  • Cresterea marimii abdomenului
  • Dureri de spate
  • Arsuri la stomac
  • Probleme respiratorii
  • Insomnie

Cele mai bune pozitii pentru un somn confortabil

Cea mai buna pozitie in timpul somnului, conform American Pregnancy Association, este cea pe o parte.

Este recomandat sa dormiti pe partea stanga deoarece aceasta pozitie mareste cantitatea de sange si nutrienti care ajung in placenta si la fat. Este recomandat sa aveti si o perna intre picioare pentru un somn mai confortabil.

In cazul in care aveti dureri de spate, pozitia de somn pe o parte este recomandata alaturi de o perna pusa sub abdomen.
In cazul in care va confruntati cu arsuri la stomac in timpul somnului, este bine sa va sprijini partea superioara a corpului cu perne.

Ce pozitii de dormit nu sunt recomandate in timpul sarcinii

Dormitul pe spate poate cauza probleme in respiratie, dureri de spate, tulburari ale sistemului digestive, hemoroizi, scaderea presiunii arteriale, afectarea circulatiei sangelui atat la maa cat si la fat.

Dormitul pe burta este dificil si nu este recomandat in ultima perioada de sarcina.

Sfaturi pentru un somn mai bun in sarcina

  • Reducerea consumului de lichide care au cafeina, precum ceai, cafea. Consumul de cafeina va poate afecta somnul
  • Evitarea unui consum ridicat de lichide inainte sa adormiti specialistii recomanda sa mergeti la cul are si sa va treziti la aceeasi ora in fiecare zi, sa va faceti un program regulat de somn
  • faceti ceva relaxant inainte de a dormi, o baie calda
  • daca va confruntati cu o stare emotionala care va afecteaza, stres, anxietate de a avea un copil, consultati medicul pentru a va inlaturi orice temeri si intrebari.

 

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!