Covid-19 | Program modificat privind eliberarea pasapoartelor, a CI sau a certificatelor de inmatriculare

MAI anunta modificari ale programului de eliberarea cartilor de identitate (CI), a pasapoartelor, permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare, precum si a programului de lucru cu publicul.

La nivelul Ministerului Afacerilor Interne a fost aprobat un set de masuri ce presupun schimbarea modului de lucru cu publicul, pentru prevenirea raspandirii infectarii cu noul tip de coronavirus.

Astfel, in perioada 11-31 martie a.c. cererile privind activitatile specifice din domeniul inmatriculari si permise de conducere adresate Serviciilor Publice Comunitare Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor judetene si al municipiului Bucuresti, se depun exclusiv in baza unei programari online.

Programarile online vor fi facute pe site-ul oficial al institutiei www.drpciv.ro , sectiunea Programari online.

Pentru operatiunile care nu se regasesc la sectiunea online al DRPCIV, va rugam sa consultati site-ul Institutiei Prefectului din judetul de care sunteti interesati si sa respectati cu strictete indicatiile personalului de la ghisee.

Accesul in incinta sediilor serviciilor publice comunitare va fi permis doar titularilor, dupa caz persoanelor mandatate/delegate, in baza programarilor online si a actului de identitate – in original.

“Solicitam tuturor persoanelor care sunt programate sa respecte ora de programare si sa evite asteptarea suplimentara in spatiile destinate publicului.In functie de evolutia situatiei la nivel national, masurile pot fi prelungite pentru o perioada ce va fi stabilita ulterior. Totodata, incepand de maine activitatea de relatii cu publicul la nivelul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne se va desfasura fara interactiunea directa a angajatilor MAI cu persoanele din afara institutiei.”, zse precizeaza intr-un comunicat de presa al MAI.

Potrivit sursei citate, cetatenii care vor sa solicite informatii sau sa desfasoare alte activitati de relatii cu publicul pot apela, incepand de joi, 12 martie, linia telefonica TELVERDE 0800.800.624.

De asemenea, informatii pot fi solicitate si primite si prin posta electronica la adresa de e-mail petitii@mai.gov.ro sau prin corespondenta.

Aceste masuri vor fi extinse si la nivelul structurilor teritoriale, in functie de specificul activitatii fiecarei unitati.
De asemenea, in perioada 11-31.03.2020, cererile de eliberare a pasapoartelor simple electronice/pasapoartelor simple temporare se depun la serviciile publice comunitare de pasapoarte, exclusiv in baza unor programari on-line.

Programarile online vor fi efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

Solicitam tuturor persoanelor care sunt programate sa respecte ora de programare si sa evite asteptarea suplimentara in spatiile destinate publicului.

Accesul in locatii in vederea depunerii cererilor de eliberare a pasapoartelor va fi permis doar solicitantilor si, dupa caz, reprezentantilor legali ai acestora, in baza programarilor online si a documentului de identitate, in original.
In ceea ce priveste ridicarea pasapoartelor simple electronice/pasapoartelor simple temporare, accesul in locatii se va face in baza tichetului eliberat la depunerea cererii si a documentului de identitate, in original.

“Recomandam cetatenilor sa opteze pentru ridicarea pasapoartelor simple electronice prin serviciile de curierat – cheltuieli de expeditie 8 lei + TVA. Totodata, incepand cu data de 12.03.2020, Directia Generala de Pasapoarte va operationaliza si va pune la dispozitia persoanelor care solicita furnizarea datelor din Registrul National de Evidenta a Pasapoartelor Simple posibilitatea programarii on-line pe platforma epasapoarte.ro. Avand in vedere contextul epidemiologic actual, in scopul prevenirii aglomeratiei si evitarii contactului direct intre cetatenii care se prezinta la sediul Directiei Generale de Pasapoarte, in perioada 11-31.03.2020, cererile de furnizare de date din Registrul National de Evidenta a Pasapoartelor Simple, insotite de documentele aferente, pot fi depuse atat personal, cat si prin reprezentant legal sau conventional, la ghiseul de Relatii cu publicul din cadrul Directiei Generale de Pasapoarte numai pe baza unei programari on-line valabile”, mai scrie in anuntul MAI.

Acest tip de solicitari pot fi transmise Directiei Generale de Pasapoarte si prin servicii de curierat.
Accesul in locatie in vederea depunerii cererilor va fi permis doar solicitantilor si, dupa caz, reprezentantilor legali sau conventionali ai acestora, in baza programarilor on-line si a documentului de identitate, in original.

Reprezentantii MAI solicita tuturor persoanelor care sunt programate sa respecte ora de programare si sa evite asteptarea suplimentara in spatiile destinate publicului.

In ceea ce priveste ridicarea documentelor, accesul in locatie se va face in baza tichetului eliberat la depunerea cererii si a documentului de identitate, in original.

In functie de evolutia situatiei la nivel national, masurile pot fi prelungite pentru o perioada ce va fi stabilita ulterior.

De asemenea, potrivit noilor dispozitii, se suspenda depunerea la sediul Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date a cererilor privind eliberarea urmatoarelor documente:

⮚ Certificat privind domiciliul inregistrat in Registrul national de evidenta a persoanelor, document eliberat cetatenilor romani in vederea apararii drepturilor si valorificarii intereselor acestora in strainatate, insotit, dupa caz, de Formularul standard multilingv eliberat in baza Regulamentului (UE) 2016/1191 (a se mentiona tara si limba in care se doreste a fi completat);

⮚ Fotocopii ale deciziilor privind schimbarea numelui persoanelor fizice pe cale administrativa, eliberate de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date pana la data de 31.03.2005.
Cererile formulate in sensul celor de mai sus, insotite de documentele justificative, se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a institutiei depabd@mai.gov.ro.

Ridicarea documentelor solicitate se va face numai ca urmare a programarii efectuate la numarul de telefon 021.413.54.42 interior 25130.

De asemenea, solicitarile de clarificari a unor aspecte pe linie de stare civila, insotite de documentele in sustinere, vor fi transmise exclusiv on-line pe adresa de e-mail a institutiei depabd@mai.gov.ro, raspunsul urmand a fi transmis la adresa postala/e-mail indicata de solicitant.

La sediul Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date nu vor mai putea fi depuse cereri privind eliberarea actelor de identitate si de inscriere a mentiunii privind stabilirea resedintei, cu exceptia cazurilor deosebite, potrivit dispozitiilor art.14 alin. (6) din O.U.G. nr. 97/2005, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Situatia deosebita in care se poate afla solicitantul are in vedere: motive medicale, deplasare urgenta in alta localitate sau in alt stat, sustinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operatiuni notariale/bancare.
Cererea de eliberare a actului de identitate sau, dupa caz, a inscrierii mentiunii privind stabilirea resedintei se depune exclusiv prin programare prealabila la telefon nr. 021/413.53.17.

Astfel, depunerea actelor pentru obtinerea cartii de identitate, pentru situatiile deosebite mentionate mai sus, se va face, in intervalul orar 08.30-13.30, in zilele de luni, miercuri, joi, vineri, respectiv 13.30-18.30 in zilele de marti.

In ceea ce priveste ridicarea cartii de identitate, accesul in sediul DEPABD se va face urmare a programarii comunicate la depunerea cererii, in intervalul orar 13.30-15.30 in zilele de luni, miercuri, joi, vineri, respectiv 11.00-13.00 in zilele de marti.

Ministerul Afacerilor Interne a mai recomandat autoritatilor locale sa adapteze aceste masuri la nivelul structurilor teritoriale, in functie de specificul activitatii fiecarei unitati.

Etichete: program cu publicul MAI, eliberari CI, eliberare pasapoarte, eliberare certificate de inmatriculare, eliberare permise de conducere, masuri coronavirus, preventie coronavirus

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!