Colesterolului marit poate cauza dementa

Recomandari pentru pacientii cu hipertrofie benigna de prostataColesterolul marit are ca risc principal dezvoltarea de boli cardiovasculare. Pacientii cu afectiuni ale inimii sunt nevoiti sa-si schimbe dieta si sa urmeze un program regulat de exercitii fizice. Cercetatorii au semnalat un alt risc major al colesterolului, si anume bolile neurologice.

Nivelul ridicat al colesterolului poate cauza dementa

In cadrul unui studiu realizat de cercetatorii americani de la Universitatea Davis, citat de agerpres.ro,  au participat 200 de persoane in varsta afectate sau nu de dementa.

Cercetatorii au stabilit o relatie intre colesterol si prezenta placilor amiloide in creier. Astfel un nivel ridicat de colesterol rau si unul scazut de colesterol bun a fost asociat cu depozite mai mari de beta-amiloida.

Specialistii considera ca aceste depozite sunt caracteristice bolilor neurodegenerative precum Alzheimer.

Medicul de familie trebuie sa recomande o dieta optima

Medicii recomanda pacientilor sa faca consultatii regulate pentru depistarea din timp a unui nivel ridicat de colesterol.
In cazul unui nivel ridicat, specialistii recomanda o dieta saraca in grasimi, si bogata in legume si fructe, peste, cereale integrale.

Renuntarea la fumat si pierderea in greutate in cazul paientilor cu risc de obezitate sunt de asemenea recomandate.

Pacientii cu risc care ar trebui sa-si masoare regulat nivelul colesterolului sunt cei peste 40 de ani, care au suferit un infarct, bolnavii de diabet, cu boli de rinichi, glanda tiroida inactiva sau pancreatita.

Consultarea medicului din timp este esentiala pentru a preveni astfel bolile cardiovasculare sau alte afectiuni generate de un colesterol marit.

Regim colesterol marit: 

Dieta este esentiala atunci cand ai colesterolul marit. 

  • Modificarea stilului de viata este uneori suficienta pentru a reduce colesterolul crescut. Specialistii recomanda sa alegi grasimi cat mai sanatoase. Ar trebui sa elimi sau sa limitezi grasimea totala cat si grasimea saturata. Ideal este ca nu mai mult de 35% din caloriile zilnice sa provina din grasimi alimentare si mai putin de 7% din cele saturate. Garsimile saturate sunt cele care cresc nivelul de LDL mai mult decat orice aliment din dieta ta zilnica. Acestea se regasesc in urmatoarele alimente: carne, produse lactate, ciocolata, produse de panificatie, alimente prajite sau procesate. Si grasimile trans pot ridica nivelul de LDL si pot reduce nivelul de HDL. Acestea se regasesc in margarina, biscuiti, cartofi prajiti etc.
  • Limiteaza consumul alimentelor de origine animala precum sunt: ficatul, galbenusul de ou, produsele lactate.
  • In schimb este bine sa consumi cat mai multe fibre solubile, ca de exemplu: cereale integrale, ovaz, tarate de ovaz, merele, banane, portocale, pere, prune, linte, mazare, fasole.
  • Foarte important este sa consumi cat mai multe peste care este bogat in acizi grasi Omega – 3. Desi nu pot reduce nivelul de LDL, pot insa sa contribuie la cresterea nivelului de HDL. Exemplu de peste bun: ton, somon, macrou.
  • Limiteaza cantitatea de alcool deoarece alcool poate creste riscul bolilor de inima, dar poate sa conduca si la cresterea tensiunii arteriale precum si la cresterea nivelului trigliceridelor

Etichete: regim colesterol marit, colesterol marit regim alimentar, dieta pentru colesterol marit

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!