Cum te descurci cu astenia de primavara? Psihoterapie, urzici si bere

Trecerea de la frig la cald poate influenta starea de spirit. Se instaleaza astfel astenia de primavara, o stare caracterizata in general prin lipsa de vitalitate si oboseala generala. Specialistii au cateva sfaturi cu ajutorul carora putem trece mai usor peste aceasta stare.

Ce este astenia de primavara: 

Astenia de primavara este definita printr-o stare de slabiciune, prin lipsa de energie, oboseala resimtita inclusiv dimineata, cand te trezesti.

Simptomele asteniei de primavara sunt:

  • oboseala fizica, oboseala mentala,
  • tristente, anxietata, apatie,irascibilitate
  • slabiciune musculara,
  • dureri de cap,
  • epuizare fizica,
  • insomnii,
  • lipsa poftei de mancare,
  • dificultati de concentrare,
  • tensiune arteriala scazuta.

Carenta de vitamine este unul dintre semnalele pe care corpul le transmite pentru a ne informa ca avem nevoie sa facem ceva pentru a reveni in forma. 

Metode de a combate astenia de primavara sunt multiple, de la cele de natura psiho-terapeutica, pana la cele legate de nutritie.

Daca psihologii ne spun ca trebuie sa facem activitatile care ne confera un tonus ridicat si o stare de spirit buna, ori chiar recurgand la terapie de specialitate, nutritionistii ne dau sfaturi legate de alimentatie, care ar trebui sa aiba efect garantat.

Alimente verzi

Consumul de legume verzi care apar odata cu incalzirea vremii completeaza necesarul de vitamina C al organismului. Urzici, stevie, usturoi verde, ceapa verde, loboda, leurda, marar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind in acelasi timp hipocalorice, rehidratante si mineralizante.

 Berea

Conform nutritionistilor, berea este bautura in care se regasesc vitamine de tip B cum sunt niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) si acidul folic (B9). Studiile din domeniu au relevant ca vitaminele de tip B pot astfel oferi consumatorilor o protectie suplimentara impotriva bolilor cardiovasculare, dar si o stare generala de bine. Totusi, specialistii atrag atentia ca si consumul de bere trebuie sa se faca moderat.

Sport

In urma practicarii diferitelor sporturi, se stimuleaza producerea de serotonina (hormonal fericirii) si endorfina, doua substante care genereaza o stare de bine in tot organismul. Cateva exercitii executat zilnic pot contribui din plin la instalarea unei stari bune de spirit.

Odihna

Si somnul este foarte important pentru recapatarea unei stari echilibrate. Pentru o refacere completa a celulelor este nevoie de un somn de 7 – 8 ore pe noapte. In urma eforturilor corpului de a se adapta la noile conditii, o odihna corespunzatoare asigura recapatarea energiei si un tonus de invidiat.

Etichete: astenia de primavara, astenia de primavara simptome, simptome astenie de primavara, ce este astenia

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!