5 pasi esentiali pentru a ne pregati organismul de iarna

preventia.varicelorIn perioada de tranzitie, sezonul de toamna, pregatirea corecta a corpului pentru lunile reci este absolut necesara. Pentru a face acest lucru cat mai eficient, specialistii in nutritie si sport ne dau cateva sfaturi care pot fi aplicate de oricine, iar asta intr-un mod cat mai simplu.

De ce corpul are nevoie de protectie odata cu sezonul rece

Diminetile si serile reci, zilele calde si diminuarea zilei, sunt factori care vrem, nu vrem, ne pregatesc pentru tranzitia de la vara la iarna.
Pentru a evita ca acest lucru sa se intample brusc si cu consecinte asupra sanatatii fizice si psihice, specialistii ne sfatuiesc sa urmam cativa pasi simpli, care ar putea sa ne aduca un plus de confort.

Cinci pasi pentru a avea un corp gata de iarna

Faceti sport!

Daca toata vara am facut sport pentru a ne mentine greutatea si a arata bine mai ales la plaja, ei bine, odata cu apropierea sezonului rece, nu trebuie sa renuntam la acest obicei. Antrenorii de sport ne spun ca acum, poate si mai mult, corpul nostru are nevoie de un bun tonus muscular. In plus de asta, evitam acumularea de kilograme in plus, o tendinta in lunile de iarna.

Vaccinati-va!

Nu trebuie sa neglijam vaccinarea antigripala. Vaccinul ne aduce un plus de imunizare.

Urmati o alimentatie sanatoasa!

Cand frigul se apropie, suntem tentati sa consumam mai multe produse traditionale, mai ales ca toamna si iarna  sunt bogate in astfel de resurse si preparate. Mancarurile considerate grele  sunt adesea bogate in colesterol, grasimi saturate și calorii. Lipsa de nutrienti, inclusiv proteine, zinc, seleniu, cupru, fier și vitamine (A, C, E, D și vitaminele B), va avea un impact asupra imunitatii. Astfel ca cel mai bun mod de a ne proteja este sa consumam o varietate larga de  fructe și legume viu colorate cum ar fi ardei rosu, morcovi, dovleac, nuci, struguri sau gutui, care sunt  sunt bogate in antioxidanti, ce pot stimula sistemul imunitar. Asadar, daca avem pofta de ceva dulce, nutritionistii ne recomanda sa optam pentru fructe, fie crude, fie uscate.

Hidratati-va!

De asemenea,  in lunile mai reci este dovedit faptul ca nu bem suficienta apa, astfel ca riscul de a fi deshidratat este mai mare, iar asta fara a ne da seama. Acest lucru ne face sa fim mai obositi si  predispusi la a lua mici gustari. Ceaiurile de plante cu continut caloric scazut, ciocolata calda si compoturile de fructe ne pot ajuta sa echilibram aportul de lichide in organism.

Dormiti suficient!

In cele din urma, dar nu lipsita de importanta, este odihna. Pentru ca somnul din timpul noptii sa fie unul suficient, este recomandat sa mergem la culcare inainte de miezul noptii. Specialistii ne arata prin tot felul de studii ca cel mai profund si odihnitor somn pentru corp si minte, este cel de dinainte de ora 00:00.

Adresati o INTREBARE/ Trimiteti un RASPUNS

Atentie, discutiile online nu inlocuiesc consultul de specialitate! Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj. Postand o intrebare sau un raspuns confirmati ca sunteti de acord cu termenii si conditiile site-ului.

Asociatia ALS | Termeni si conditii | ©2020 Edumedical

Rezultatele pot sa difere de la o persoana la alta. Opiniile medicilor, sfaturile si orice alte informatii disponibile pe acest site au scop informativ si educational. Ele nu pot substitui consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale.

 

Primeste pe mail recomandari medicale, informatii de ultima ora, stiri si articole.

 

Aboneaza-te!